onsdag 1 juli 2015

Sommar på riktigt?

Om man får tro kalendern har det blivit juli - det märks inte så mycket på vädret, även om jag har kunnat sitta ute och läsa en del. Men förhoppningsvis blir det snart varmare också. I månaden som gick läste jag ovanligt många böcker - allt som allt blev det nio recensioner på trettio dagar. Inte illa, tycker jag. Nu får jag försöka hålla ångan uppe resten av sommaren också.

Hur som helst ska månadens favorit presenteras, och för juli månad blir det Om du vågar av Megan Abbott som redan står högt på min årslista över de bästa böckerna.

Annars händer det inte så mycket i juli, mer än att jag kommer jobba mer på biblioteket, och så får jag reda på om jag kommit in till någon utbildning till hösten. Men läsandet ska jag väl ändå kunna hålla uppe! Just nu har jag börjat läsa Och solen har sin gång av Hemingway, så blir det recension av Skuggan över stenbänken imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar