tisdag 23 augusti 2011

Tillbaka

Ja, då var jag hemma i Sverige igen. Jag var egentligen hemma sent i söndags kväll, men jag blev sjuk så fort jag kommit innanför dörren och har spenderat två dagar i sängen med feber. Jag lovar att det var fransmannen i sovkupén från Ljubljana som smittade mig.

Hur som helst så är jag väldigt nöjd med min planering av läsning under den här semestern - jag saknade aldrig en bok och jag släpade inte med mig för många. Lilla stjärna läste jag på vägen ned och under den första dagen i Portorož. Det var en bok jag gillade, och som jag ska se till att få upp en recension om.

Sedan tänkte jag att jag ville ha något simpelt och läste Älskade Danny av Linzi Glass, den enda av semesterböckerna som jag genuint ogillade. Reckless var lite för klassisk fantasy för min smak, men jag gillade slutet som var typiskt Cornelia Funke-iskt och jag tyckte om att den var illustrerad.

Sonya Hartnetts Torsdagsbarn var dock lite av en överraskning, men en bra sådan. Den är nog den av böckerna som jag tycker har känts mest som ett enhetligt verk med en början och ett slut. Den gillade jag skarpt.

Den besynnerliga händelsen med hunden om natten
har jag velat läsa länge, men jag blev lite besviken. Jag läste den på tåget hem genom Tyskland och avslutade den på Hamburgs centralstation. Och innan vi kom till Danmark hann jag börja på Waking the Witch som också hållt mig sällskap nu när jag varit sjuk.

Normalt sett skriver jag recensioner direkt efter att jag läst en bok och tycker det är ganska svårt att göra det efter att ha läst flera böcker till efteråt, men några av de här ska jag se till att recensera innan jag lämnar tillbaka dem till biblioteket.

(Och ja, jag är medveten om att jag missat en recension. I'm sorry!)

1 kommentar:

  1. Blev väldigt nyfiken på Reckless. Är en sucker för klassisk fantasy, trots att jag aldrig egentligen gillar det när jag väl läser det ... hur var resan? Vad händer i höst?

    SvaraRadera