söndag 26 juni 2016

Sommarens första loppisfynd

Idag åkte jag till Malmö för att gå på loppis, och fyndade hyfsat snygga pocketupplagor av Iliaden och Odysséen, som jag förmodligen aldrig kommer att läsa i sin helhet, men det är ändå sådana böcker som kan vara bra att ha. Och så hittade jag Anton Tjechovs Damen med hunden och Duellen, två noveller som jag länge tänkt läsa. Och när jag nu ändå var inne på noveller - jag köpte Moa Martinsons Fjäderbrevet på PocketShop när jag ändå var i farten.



4 kommentarer:

  1. Illiaden och Odysséen var verkligen fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men jag tyckte också det! Även om det är pocket :)

      Radera
  2. Det lilla jag läste av Illiaden i skolan var så sjukt bra men har lånat hem den många gånger och inte kommit vidare än 10 sidor in haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, lite samma här faktiskt! Har svårt att läsa på vers... ;)

      Radera