tisdag 19 maj 2015

Gallringshaul

Det har gallrats ganska friskt på båda de bibliotek där jag jobbar - och med tanke på hur svag jag är för begagnade böcker skulle man kunna tro att jag släpat med mig lådvis med böcker hem - men jag har faktiskt hållit mig i skinnet och bara tagit med mig fem stycken. Jag insåg att jag inte visat mina nygamla förvärv på bloggen, so here we go:

Den anonyma boken längst till vänster är Olof Lagercrantz biografi över Stig Dagerman - en väldigt fin gammal bok som jag förmodligen aldrig kommer att läsa i sin helhet, men som känns bra att ha i hyllan.

Sedan har vi Dödsdansen av Stephen King, hans enda rent facklitterära bok. Den handlar om skräckgenren i film och litteratur, och är väl lite utdaterad nu, men det är en av de få King-böcker som jag aldrig läst så det känns ändå roligt att äntligen ha den.

Never let me go gillade jag mycket när jag läste den, så jag kunde inte låta bli att låta den följa med hem.

Sen har vi Spökhistorier i mästarklass - jag älskar spökhistorier, och den här hamnar bredvid mina andra samlingar.

Sist ut - en bok i överlevnad. Jag vet inte varför jag är fascinerad av sådant, men det är jag, och jag gillar att bläddra i den typen av böcker. Har ni hittat något kul på biblioteksgallringar någon gång?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar