onsdag 18 mars 2015

Idag är en bra dag

Idag har jag faktiskt fått en barndomsdröm uppfylld! På biblioteket där jag bor har det sedan jag var liten hängt en fantastisk bild på Harry Potter med Dobby på axeln, målad av Alvaro Tapia som gjort omslagen till de svenska Harry Potter-böckerna. Den dök upp någon gång inför släppet av Harry Potter och hemligheternas kammare, och jag stod ofta och länge och tittade på den, med en, vad jag föreställer mig, längtansfull blick. Fortfarande blir jag så glad när jag ser den.

Och så, på biblioteket där jag jobbar, råkade jag nämna detta och fick veta att bibblan hade två ex av den här bilden. Ville jag kanske ha den ena? Om jag ville. Och idag har jag fått ta hem min alldeles egna Harry! Döm om min lycka! Jag är verkligen helt oproportionerligt glad, till gränsen där det börjar bli löjligt. Men ärligt talat, vem skulle inte vilja ha en egen Harry på väggen?

1 kommentar: