torsdag 21 augusti 2014

Sandman och två små vänner

Idag på jobbet fick jag titta lite i första volymen av Neil Gaimans Absolute Sandman. Jag har varit ganska nyfiken, men eftersom seriemediet aldrig tilltalat mig har jag tänkt att det inte är min grej. Men se, där satt jag i biblioteksdisken och hade plötsligt läst de första fem numren. Jag har blivit väldigt sugen på att fortsätta läsa, men med tanke på hur mycket material det rör sig om så blir det nog till att låna från bibblan i så fall.

Dessutom åkte jag in till Malmöfestivalen efter jobbet. På PocketShop köpte jag Den lille vännen av Donna Tartt, den enda av hennes romaner jag inte läst. Jag har visserligen hört att den inte är lika bra som Den hemliga historien och Steglitsan, men jag tvivlar starkt på att Donna Tartt alls kan skriva dåligt.

Efteråt kikade jag på utställningen Hur gick det sen?, där barnen kunde klättra omkring i stora illustrationer till boken Hur gick det sen? Boken om Mymlan, Mumintrollet och Lilla My. Efter utställningen kunde man prova på att göra ett eget Mumintroll av en strumpa och lite pysselgrejer, och jag stod där glatt med mitt troll mitt bland alla småbarnen och undrade om det fanns någon åldersgräns. Det fanns det inte, och jag kom hem med den här skapelsen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar