torsdag 14 november 2013

Upp på önskelistan

Vandrade omkring i Malmö i veckan och upptäckte till min stora glädje att Stephen Kings roman 11.22.63 äntligen kommit ut på svenska, med titeln 22/11 1963. Jag som har oerhört svårt med siffror (är lite av motsatsen till en dyslektiker) kommer aldrig ihåg vad den här boken heter, men datumet syftar iallafall på dagen då John F. Kennedy mördades. Så vitt jag förstått handlar boken om tidsresor, och med tanke på att jag faktiskt gillade Kings senaste bok Under kupolen rätt skarpt - även om slutet var rätt lame - så är jag väldigt spänd på att läsa den här.

Stod och tittade på den i butiken, och den är (som vanligt) betydligt tjockare än vad jag väntat mig. Men jag ser verkligen fram emot att riktigt gräva ner mig i den, eftersom jag längtat så länge efter den. Det ser förresten också ut som om det är Albert Bonniers förlag som ger ut Stephen King på svenska numera när Bra Böcker inte finns mer.

1 kommentar:

  1. Hoppas det kommer en recension sen så jag vet om det är värt att skaffa den :)

    SvaraRadera