onsdag 11 september 2013

Mardrömmar och ruskvädersvänner - dedikationer, del 4

 Efter ännu mer jagande i bokhyllan har jag hittat fler minnesvärda dedikationer att dela med mig av. Jag har tidigare gjort del 1, del 2 och del 3, och nu tycker jag det är dags för fjärde och kanske sista delen.

Jag är ganska förälskad i J.K. Rowlings dedikationer i Harry Potter-serien, och det här är den första, från Harry Potter and the Philosopher's Stone.

Frost av Maggie Stiefvater.
 Skräckromanen Flickan från ingenstans.

Harry Potter and the Chamber of Secrets är dedikerad till ägaren av den riktiga Ford Anglian som spelar en stor roll i den här boken.

Dedikationen i Kärlekens historia av Nicole Krauss är speciell eftersom den innehåller foton. Boken i sig kopplar tillbaka till andra världskriget. Jonathan är Nicole Krauss man - och författaren till boken Extremely Loud and Incredibly Close.

Mer Harry Potter - den här gången från Harry Potter and the Goblet of Fire.


Och till sist, den dedikation som är min absoluta favorit. Jag minns fortfarande första gången jag läste den och hur jag nästan grät. Från Harry Potter and the Deathly Hallows, så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar