fredag 3 februari 2012

Tror jag just blev kär

Eftersom en av mina favorit-tv-serier, Sherlock, har säsongspremiär imorgon så började jag återigen fundera på att läsa just alla Sherlock Holmes-berättelserna i kronologisk ordning. Jag har läst ganska många förut, men huller om buller och för så längesedan att jag knappt minns dem längre.

Jag tror att jag ska ta en vända till Ystad och besöka antikvariatet där, eftersom innehavaren är en Sherlock Holmes-nörd av stora mått, men jag kunde inte låta bli att surfa runt efter samlingar på nätet. Och - herregud.

Kolla vad jag hittade! Jag är helt förälskad. Tio klassiska samlingsverk, inbundna i läder. OMFG. Bara titta på dem!

Förutom Sir Arthur Conan Doyles kompletta Sherlock Holmes- berättelser, så finns det följande:
The Complete Tales and Poems of Edgar Allan Poe
Seven Novels
av H.G. Wells
Grimm's Complete Fairy Tales
The Divine Comedy
av Dante
The Illiad and the Odyssey av Homeros
The Complete Works of Lewis Carroll
Seven Novels
av Jane Austen
The Chronicles of NarniaThe Complete Works of William Shakespeare.
Shit, vad jag önskar att jag var rik.

2 kommentarer: