måndag 20 februari 2017

Habegär

Vad är bättre att börja blogga om igen, än saker man spanat in och känner att det kliar i fingrarna efter? Ni som hänger på instagram och följer lika många förlag där som jag, har kanske också sett att Albert Bonniers förlag gett ut Selma Lagerlöfs alla böcker i fantastiskt fina nya blomstrande omslag. Titta bara:


Nu kan jag ju inte helt ärligt påstå att jag brinner av en osläckbar längtan efter att läsa mer Selma Lagerlöf, men finns det någon annan författare man hellre har i hyllan än en den första kvinnliga Nobelpristagaren i litteratur/vår första kvinnliga medlem i Svenska Akademien? Jag tvivlar på det. Och bara omslagen får mig att bli mer sugen på att läsa...

2 kommentarer:

  1. De är superfina! utseendet spelar roll även om man önskar att det inte var så! /Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tyvärr så! Det är alldeles för roligt med fina böcker...

      Radera