måndag 9 maj 2016

Selfie med Shakespeare

Jag trodde inte det skulle bli så mycket litteraturrelaterat för mig i helgen, men så åkte jag till Madame Tussauds där jag aldrig varit - och de hade ju faktiskt en liten avdelning med författare! Mest begeistrad blev jag definitivt över att hitta Oscar Wilde - titta bara så nöjd jag ser ut!


Men det fanns också några andra författare - jag hängde lite med både Shakespeare, Dickens och Voltaire:




Dessutom hittade jag några skådespelare som har litterära kopplingar - Benedict Cumberbatch såklart - lång människa - och så Jennifer Lawrence, i full Katniss-utstyrsel:

Dessutom hittade jag Audrey Hepburn som hon såg ut i den ikoniska filmatiseringen av Frukost på Tiffany's, som jag verkligen får se till att se nu när jag läst boken.


Kort sagt var det betydligt roligare på Madame Tussauds än vad jag hade väntat mig! Har ni varit där någon gång? Och hade de någon annan författare där då som jag missat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar