tisdag 29 juli 2014

Bokpackning

Imorgon åker jag till Slovenien i två veckor (men not to worry, jag har schemalagt 30 dagars utmaning-frågorna, så bloggen kommer att vara igång). Som alltid är största problemet vilka böcker jag ska ta med mig.

Jag satte upp några krav för mig själv; bara pocket, bara sådant jag tror att jag kommer gilla och inte fler än fem (två böcker i veckan plus en som marginal). Då stod jag till sist där med Steglitsan av Donna Tartt, Priset man betalar av Lionel Shriver, Purgatorium av Mikaela Knutsäter, Bombi Bitt och Nick Carter av Fritiof Nilsson Piraten och Everything is Illuminated av Jonathan Safran Foer.

Jag ska försöka skriva recensioner för hand när jag är borta. Jag önskar alla mina läsare fina sommarveckor, så är jag tillbaka igen den 14:e augusti.

En ryggsäck kommer lastad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar