torsdag 21 juni 2012

Sommarböcker

Man vet att det är sommar när man kan sitta ute och sola medan man läser. Idag sitter jag på altanen och läser Lögnaren av Stephen Fry.

Har inte kommit så värst långt i den än, men den är väldigt rolig på ett extremt brittiskt och aristokratiskt vis (se citatet nedan...).

Den här veckan har jag hunnit läsa ut Fahrenheit 451 av Ray Bradbury (recension är att vänta), och En riktig våldtäktsman av Katarina Wennstam. En av de få böcker jag läst som inte varit romaner. Den var extremt intressant, även om det fanns beskrivningar av våldtäkter som fick mig att rysa. Ingen rolig bok att läsa, men den hade väldigt bra saker att säga. Nödvändiga saker, till och med, så den är att rekommendera.

Nu ska jag tillbaka ut i solen och fortsätta läsa om den karismatiske, egotrippade lögnaren Adrian Healey.

1 kommentar:

  1. Jag vill också läsa i solen men det är ju så kasst väder hela tiden. ;)

    SvaraRadera