torsdag 15 mars 2012

Hot wheels

Här har ni mitt kontor på hjul. Jag försöker trotsa min envisa förkylning och jobbar på med att märka om biblioteksböcker medan jag hostar över sidorna. Jag har kommit till slutet på bokstaven S på den skönlitterära avdelningen nu, så det rullar på! (bokstavligt talat, eftersom mitt bord är en serveringsvagn).

Det är lustigt vilka kvarglömda saker man kan hitta i böcker. Hittills har jag hittat två bokmärken, varav ett i form av ett hjärta i metall, ett vykort poststämplat 2010 och en liten virkad duk. Många använder sina bibliotekskvitton som bokmärken. Det äldsta jag hittat har varit från 1994. Då var jag tre år gammal :P

Ikväll är det dags för avslutning i skrivarcirkeln, så vi ska prata förlagsbrev och äta kakor. Så borde man avsluta varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar