torsdag 22 mars 2012

Hunger Games-premiär (!!!)

Imorgon blir det bio igen för min del, och jag kunde inte vara mer taggad! Våren 2012 är verkligen fullspäckad med filmatiseringar som jag längtat halvt ihjäl mig efter. Nu är det naturligtvis The Hunger Games jag pratar om, som har officiell världspremiär imorgon, fredag. Jippi!

Jag har riktigt höga förhoppningar, så vi får hoppas att filmen lever upp till dem. Det ser ut så i trailern dock, och böckerna är ju i princip skrivna för att göras till film. Jag är äckligt nöjd med valet av skådespelare när det kommer till Katniss också. Vad säger ni?

Själv återkommer jag imorgon efter filmen med vad jag tyckte. Kan knappt vänta!

2 kommentarer:

  1. Tycker inte alls om Katniss-skådisen, eller dem de valt att gestalta Peeta eller Gale (eller NÅN) för den delen. Vet inte, när det kom till Katniss såg jag någon mindre och spädare. Och med svart hår, framförallt. Hårfärg - ska det vara så svårt?

    SvaraRadera
  2. Såg den igår på ett FULLSMOCKAT Royal i Malmö. En liten smygpremiär antar jag. Har inte läst böckerna (I know, for shame!), och hade inte riktigt koll på vad den egentligen handlade om, förutom, you know, Battle Royal-delen. Så för någon som kom in utan att riktigt veta vad hon skulle förvänta sig tyckte jag att den var riktigt bra ^^ Ska inte säga för mycket, men där var småsaker som jag tyckte dom kunde gjort bättre dock. Ser fram emot att höra vad du tycker om den :)

    SvaraRadera