fredag 5 oktober 2018

Senaste nytt

Hej allihop. Jag vet att jag försvunnit igen, men av god anledning denna gång. Jag har nämligen haft fullt upp med inget mindre än ett nytt jobb - som skolbibliotekarie! Det är någon vecka nu sedan jag började och jag tror att jag så smått börjar falla in i rutinerna och veta mer vad jag ska göra. Men bloggen har fått stryka på foten igen - förlåt.

Hur som helst betyder inte detta att jag inte läst - tvärtom såklart. Jag har blivit tvungen att börja läsa in mig ordentligt på barn- och ungdomslitteratur, och kanske kommer det dyka upp något så ovanligt som några barnboksrecensioner här på bloggen i framtiden,

Dessutom har jag varit på årets bokmässa förra helgen och kom hem med inte mindre än fyra signerade böcker. En av dem var Mats Strandbergs Slutet som jag alldeles nyss läst ut - recension är på g. (De andra är Einsteins nya fru av Liv Strömqvist, Till minne av en villkorslös kärlek av Jonas Gardell, och Vargattacken av Lars Berge).

Mycket nytt, med andra ord! Vad är nytt hos er?


3 kommentarer:

  1. Grattis till nya jobbet! Berätta gärna mer om det framöver. Apropå barn- och ungdomslitteratur så får man ibland (iallafall jag) lust att t ex läsa Tove Jansson igen. Ikväll blir det för övrigt att gå på Uppsala stadsteater och se Kamraterna (Strindberg).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Bloggen går lite på sparlåga medan jag vänjer mig vid att jobba känner jag. Men så är det ibland. Och Tove Jansson blir ju aldrig gammal :)

      Radera
  2. Ingen bryr sig, + L + ratio + bozo + dåligt jobb

    SvaraRadera