lördag 26 april 2014

Bryter mitt löfte

... igen. Som jag visste att jag skulle. Just det, det där med att jag skulle läsa alla böcker i hyllan innan jag köper fler. Men så kommer sommarvärmen, och loppisarna börjar dyka upp överallt. Hur kan man låta bli?

Idag kom jag hem med Gullivers resor, en väldigt vacker utgåva i rött och guld. Upptäckte dock sen att den bara innehåller de första två delarna, så jag är fortfarande på jakt efter den kompletta boken. Den med allt människohat i hästform, ja.

Dessutom hittade jag Musselstranden av Marie Hermanson - hennes författarskap intresserar mig mer och mer och jag ska ge den en chans. Och så hittade jag Greven av Monte Cristo i två band, och det är också en bok jag sagt att jag ska läsa i evigheter.

Men det roligaste fyndet är Dr Mårten Luthers lilla katekes från 1897. Det kommer ett Pärla ur hyllan-inlägg om den senare.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar