torsdag 7 mars 2013

Sen uppdatering - bokrea

Bloggen har visst fallit mellan stolarna lite. Jag ber hemskt mycket om ursäkt. Jag har varit hemma på sportlov i Skåne förra veckan, vilket tursamt råkade vara under bokrean. Här har ni mina fynd:


I ett annat land av Håkan Lindquist. Jag hittade den här för tio kronor, och tänkte att det kunde den definitivt vara värd. Har ju tidigare läst Regn & åska och Min bror och hans bror av Lindquist, som båda har homotema. Återstår att se om det gäller I ett annat land också.

Monster av Micael Dahlén. En fackbok jag blivit tipsad om. Snygg är den, med röda sidkanter och allt.

Magritte av Marcel Paquet. En fackbok med bilder ur Magrittes konstnärskap. Jag gillar Magritte skarpt, så jag slog till. Fantastisk konstnär.

Berättelsen om Pi av Yann Martel. Den går ju på bio nu och jag har blivit intresserad. Den var visserligen inte på rea, men who cares. Läsas ska den!

1 kommentar:

  1. Berättelsen om Pi är en bok jag hört som det är nu och inte läst. Den var bra, tung och mycket religion tycker jag, men väldigt bra. Helt klart något man borde läsa och jag är än mer taggad på att se filmen nu :)

    SvaraRadera