måndag 12 december 2011

Homoskyltning

Idag började jag diskutera mitt nyvunna intresse för homolitteratur med en av bibliotekarierna jag jobbar med. Det slutade med att jag fick leta upp alla böcker på ungdomsavdelningen som jag kunde hitta med det ämnet, och skylta med dem i vår monter. Satte upp en provisorisk skylt men gjorde den här i all enkelhet när jag kom hem. Den åker upp imorgon.

För att bättra på det hela lånade jag Mannen som älskade Yngve, en vuxenroman visserligen, men med en sjuttonåring i huvudrollen av allt att döma. Skriven av Tore Renberg. Min diskussionspartner rekommenderade också ... som Italien av Måns Holst-Ekström, också med bögtema. Jag är helt uppe i det här :P Vem vet, kanske kan det resultera i en essä här senare.

Dessutom adopterade jag med mig två böcker till från gallringsbordet; Spegeln i spegeln av Michael Ende och Rebecca av Daphne du Maurier. You know, the old classic. Jag lovar, om jag fortsätter såhär så kommer jag ha en tredje bokhylla i mitt rum när jag slutar på bibblan.

1 kommentar: